Container Exchange Route (CER)

 

Container Exchange Route (CER)

 

In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam realiseert Combinatie CER, gevormd door Koninklijke VolkerWessels ondernemingen KWS en Van Hattum en Blankevoort, de Container Exchange Route (CER). De CER verbindt de containerbedrijven op de Maasvlakte met elkaar en maakt het mogelijk om de uitwisselkosten voor containers te minimaliseren. Dit leidt tot een verbetering van het achterland- en transshipment product en versterkt de concurrentiepositie van de haven van Rotterdam als container hub. De CER bundelt containerstromen; daardoor hoeven treinen, barges en feederschepen niet langer naar alle verschillende terminals te gaan.

De Rotterdamse haven is op dit moment de grootste haven van Europa en wil deze positie behouden. Om de capaciteit van de haven te vergroten en de concurrentiepositie te verbeteren is tussen 2008 en 2013 de Maasvlakte 2 (MV2) aangelegd. De haven moet nog meer dan vandaag de plek worden waar containers tussen zee- en kustschepen (deepsea en feeder; transshipment) worden uitgewisseld en de plek waar achterlandlading voor treinen en binnenvaartschepen gebundeld wordt. De Maasvlakte is hier de uitgelezen plek voor. (bron www.cerinfr.nl)

Op basis van system engineering hebben we het lichttechnisch ontwerp gedaan voor dit project. Verder hebben we het energiedeel ook ontworpen. Dat wil zeggen het ontwerpen van de openbare verlichting voedingskasten en de kabelberekeningen voor de installatie gemaakt. Het ontwerp bestond verder uit het maken van de benodigde DO en UO tekeningen.

Opdrachtgever: Vialis BV

In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam realiseert Combinatie CER, gevormd door Koninklijke VolkerWessels ondernemingen KWS en Van Hattum en Blankevoort, de Container Exchange Route (CER). De CER verbindt de containerbedrijven op de Maasvlakte met elkaar en maakt het mogelijk om de uitwisselkosten voor containers te minimaliseren. Dit leidt tot een verbetering van het achterland- en transshipment product en versterkt de concurrentiepositie van de haven van Rotterdam als container hub. De CER bundelt containerstromen; daardoor hoeven treinen, barges en feederschepen niet langer naar alle verschillende terminals te gaan.

 

De Rotterdamse haven is op dit moment de grootste haven van Europa en wil deze positie behouden. Om de capaciteit van de haven te vergroten en de concurrentiepositie te verbeteren is tussen 2008 en 2013 de Maasvlakte 2 (MV2) aangelegd. De haven moet nog meer dan vandaag de plek worden waar containers tussen zee- en kustschepen (deepsea en feeder; transshipment) worden uitgewisseld en de plek waar achterlandlading voor treinen en binnenvaartschepen gebundeld wordt. De Maasvlakte is hier de uitgelezen plek voor. (bron www.cerinfr.nl)

 

Op basis van system engineering hebben we het lichttechnisch ontwerp gedaan voor dit project. Verder hebben we het energiedeel ook ontworpen. Dat wil zeggen het ontwerpen van de openbare verlichting voedingskasten en de kabelberekeningen voor de installatie gemaakt. Het ontwerp bestond verder uit het maken van de benodigde DO en UO tekeningen.

 

Opdrachtgever: Vialis BV

 

 

 

Heb je ons advies nodig?

Technisch Adviesbureau IJmond is gespecialiseerd in het coördineren, begeleiden en controleren van technisch gerelateerde projecten met als belangrijkste doel: kwalitatief hoogwaardige realisatie tegen reële kosten. Onze activiteiten zijn veelomvattend en strekken zich uit van OV/VRI projecten tot (implementatie) bedrijfsvoering elektrische installaties en beheer, waarbij wij zorg dragen voor de totale begeleiding. Tot onze opdrachtgevers behoren provincies, gemeenten, (semi) overheidsinstellingen en ingenieursbureaus.

 

Heb je ons advies nodig?

Technisch Adviesbureau IJmond is gespecialiseerd in het coördineren, begeleiden en controleren van technisch gerelateerde projecten met als belangrijkste doel: kwalitatief hoogwaardige realisatie tegen reële kosten. Onze activiteiten zijn veelomvattend en strekken zich uit van OV/VRI projecten tot (implementatie) bedrijfsvoering elektrische installaties en beheer, waarbij wij zorg dragen voor de totale begeleiding. Tot onze opdrachtgevers behoren provincies, gemeenten, (semi) overheidsinstellingen en ingenieursbureaus.